Astazi despre turbina
De ce? Pentru ca acum doua saptamani a cedat cea de la masina mea, iar ieri am avut un déjà vu, a cedat si cea de la masina prietenului meu. Zic déjà vu, ca eram si eu acolo. Si iote asa m-a apucat cheful de studiu, sa inteleg care e treaba cu turbinele, “la ce ie bune” si de ce “asa face toate”
Ce am inteles eu, cu mintea atehnicului care bate un cui si innegreste doua unghii: Cica turbina ar avea ca principal obiectiv in toata viata ei sa bage aer in cilindrii motorului si sa creasca presiunea p-acolo. Cum functioneaza? E invartita de gazele de esapament, practic e un soi ventilator. De ce se strica? Ca mananca tot felul de prostii (funingine, ulei ars si alte porcarii), trage pe nas (gaze de esapament) si face plici. Cum iti dai seama ca s-a stricat: varianta 1: bordul arata ca un pom de craciun, se aprind tot felul de beculete, te uiti in manual si realizezi ca pot fi cel putin o mie de cauze pentru care vine Mos Craciun mai devreme; varianta 2 – situatia in care esti un pic mai sensibil la comportamentul fierului si iti dai seama ca fiecare deal e un motiv de a iti aduce aminte toti sfintii din calendarul ortodox plus sarbatorile legale, iar fiecare vale ajunge sa fie savurata ca o mare victorie si te incanta smecheria aia descoperita de baiatul ala cu marul, de-i zice gravitatie(ei, nu lui)
Daca faci greseala sa te duci la service cu gandul de a te lamuri care-I treaba, primesti raspunsul “asa face toate”, ti se ofera doua variante: “sefu’, o curatam, o facem ca noua” sau “e pa, s-a dus, aia e”
Daca am inteles gresit principiul de functionare, aia e, sper sa supravietuiesc cu golul asta intelectual. Si daca l-am inteles, tot nu ma ajuta prea mult, ca se repara in garantie.
Chestiile astea doar m-au facut sa-mi doresc o turbina, asa, pentru mine, sa pot mai mult fara sa ma chinui