In Skopje. Urc intr-un taxi. Taximetristul, cam de vreo 50-60 de ani, e vesel rau. Motiv necunoscut. Masina ingrijita, curata, el la fel. Nu seamana cu specia cunoscuta – taximetristul de Bucuresti. Deloc. Nu mananca seminte, n-are prosopul dupa gat, nu vorbeste ca un idiot la mobil non-stop, nu are conversatii academice prin statie cu colegii, de tipul “n-a lasat c..ie nimic jegosul ala de l-am dus pe Luica”.
Radioul e setat pe un post gen Deea. Nici prea tare, nici prea incet, numai bine de ascultat. Pana aici sunt placut surprins.
Iesim pe autostrada, incepe sa o calce, 160-170, e fericit ca are masina buna. Trecem pe langa un catarg cu drapelul macedonean in varf (vechea mea obsesie) si zice “asta e o combinatie a astora din guvern, costa 17000 de euro un steag d-asta, la ce dracu’ ne-o trebui noua steag pe autostrada”… mi s-a dus dracu’ instantaneu respectul pentru patritotismul ala de mi-l tot luam ca termen de comparatie…. Aia e, n-a fost sa fie, nu suntem singurii…..Incepe sa ma intrebe diverse chestii, pana cand ajunge la clasica “de unde sunteti?” din Romania, zic eu… chestia asta a apasat butonul:
– Aaa, am si eu un post romanesc pe satelit la care ma uit tot timpul, extraordinara muzica, super-cantareti la voi acolo
– Serios? Care dom’le?
– Daaa, Taraf TV, e un cantaret de muzica populara care-mi place mie mult, Guta, Nicolae Guta, canta el cu o fata mai tinerica asa, buna rau, Denisa parca
El era vesel in continuare, mie-mi trecuse demult… Guta? Denisa? %&$*&#@%$&???